ponedeljek, 1. december 2014

Veganska potica iz pirne moke s suhimi slivami in mandlji


Danes, 1. december, zunaj pa dež, ki zagotovo kaže na to, da smo še v 2014. letu. Kako se razvedriti, hkrati pa povaditi peko pred prazniki... December bo sila naporen mesec, tako v službi, doma kot priprava na praznike, rojstni dan sina, pa vse novoletne delavnice. Kar težka bo logistično, kako bova z možem to speljala. Pa bova, sem prepričana.

Potička, katera polepša praznike tudi tistim malo bolj zahtevnim ritkam, beri: meni, je nastala kot alternativa poticam, ki smo jih vajeni za praznike. Ker se sama izogibam pšenici, laktozi, orehom in še čemu, sem našla odlično rešitev, v kateri za praznike ne ostanem brez tega obveznega priboljška. Hkrati pa se tudi ostali družinski člani sladkajo na malo bolj zdrav način :)

Kar nekaj receptov je na spletu, ki vsebujejo rastlinske smetane, mleka,... Jaz pa sem jo hotela sem speči iz sestavin, ki jih imam vedno doma, pa tudi drugi jih imate. Ko se mi preprosto zalušta potice, tako kot danes, je rezultat hitro tu. Trgovci, ki si v mesecu decembru manejo roke, z menoj za namen praznikov pač ne bodo služili nič kaj bolj kot druge mesece. ;)

Poskusili so jo tudi že drugi, od sodelavcev, pa do moje kritične mame, in vsi so bili pozitivno presenečeni, sploh, potem, ko sem jim povedala, da v njej ni jajc, preobilja smetane in sladkorja, kot ga je v poticah naših babic.

Gre pa takole.....
Sestavine v besedi...
za testo:
- 500g pirine moke,
- prašek iz vinskega kamna,
Sestavine v sliki.....
- pol žličke soli,
- limonina lupinica,
- 70 g kokosove maščobe,
-100g agavinega sirupa,
- 3-4 dl vode, v kateri so se namakale suhe slive.
za nadev:
- 500g namočenih in kasneje zmletih suhih sliv (vsaj 4 ure v 5 dl vode),
- 150 g grobo mletih mandljev ,
- cimet.
- limonina lupinica,
- sok ene pomaranče.

Priprava
Vse sestavine za pripravo testa zmešam in zamesim v srednje trdo testo.
Za nadev vse sestavine preprosto zmešam.
Testo sama razdelim na dva dela, ker iz sestavin dobim dve manjši potički.
Tanko razvaljam na prtiču, ki ga še izdatno pomokam in testo premažem z nadevom, ki ne sme biti preveč tekoče strukture, sicer dodam še kak mandelj več.
Previdno preložim potičko v namaščen model, jo prepikam s špino in pečem 30 minut na 180 stopinjah. Ohladim v pekaču, ko se ohladi jo obrnem in razrežem.

V prihodnje bo na vrsti hruškova, rožičeva, ali pa iz lešnikov....odvisno od navdiha. Zagotovo pa bodo prazniki pri nas dišali, po bolj ali manj zdravih priboljških. Priznam pa, da brez prave potice ne bo šlo, tudi tista bo rožičeva ali orehova z rozinami. Biti mora zaradi moža in kakega obiska, taka pač sem, rada ugodim drugim, in vedno jih tudi na nek način pozitivno presenetim, čeprav se je sama ne lotim.... Sem pa pogosto presenečena tudi jaz, sploh ko zapriseženi jedci vsega možnega, pogosto raje posegajo po bolj "zdravih " različicah, ker so jim preprosto bolj okusne. Da pa ne govorim, o tem, kako bolje se človek počuti, in kako hvaležno ti je lahko telo.

Taka sladice polepša še tako turoben dan, kot je danes.

Mene še nikoli ni razočarala. Z njo je lahko tudi navaden dan, PRAZNIK.


Ni komentarjev:

Objavite komentar